Tildes Jumis Personāls – izaicinājumi un sasniegumi

20.03.2018.

Tildes Jumja aizsākumi meklējami jau 1994. gadā. Tas vienmēr ir bijis lielisks palīgs grāmatvežu darbā. Gadu gaitā Tildes Jumis ir attīstījies un ticis pārveidots, piedāvājot arvien jaunas iespējas gan grāmatvežiem, gan citiem uzņēmuma darbiniekiem.

Viens no izaicinājumiem šāda tehniski sarežģīta risinājuma attīstībā ir izmaiņu ieviešana funkcionalitātē. Piemēram, regulāras likumdošanas izmaiņas liek mums nemitīgi mainīt un pielāgot funkcionalitāti; nereti nākas mainīt arī dažādu aprēķinu pamatus. Šādas izmaiņas prasa lielus analīzes, izstrādes, testēšanas un  atbalsta resursus un padara risinājumu tehniski arvien sarežģītāku.

Mēs ieguldām ļoti daudz darba, laika un zināšanu, lai pielāgotu Tildes Jumi jaunākās likumdošanas prasībām, lai gan šo laiku mēs būtu varējuši izmantot, veidojot funkcionalitāti, kas padarītu daudzu uzņēmumu procesus efektīvākus un grāmatvežu darbu ērtāku. Viens no faktoriem, kas bremzē ātru izmaiņu ieviešanu, ir tehnoloģiskā platforma. Tildes Jumis vēsturiski ir būvēts stabilā, bet mūsdienu prasībām jau novecojušā tehnoloģiskā platformā – Microsoft Access.

Pirms dažiem gadiem pieņēmām lēmumu pāriet uz jaunu tehnoloģisko platformu, kas ļautu veiksmīgi turpināt attīstīt Jumi. Izvēlējāmies tādu platformu, lai mēs maksimāli ātri varētu realizēt izmaiņas Jumī un tās piegādāt visiem mūsu klientiem. Jaunā platforma nodrošina iespēju vairāk fokusēties uz jaunas funkcionalitātes ieviešanu, un arī likumdošanas izmaiņu ieviešana prasītu daudz mazāk resursu.

2016. gada augustā sākām darbu pie pavisam jauna risinājuma – Tildes Jumis Personāls. Tas ir pirmais risinājums, kas ir būvēts jaunajā platformā un ko var lietot gan mākonī (ar interneta pārlūku), gan lokāli datorā (ar instalāciju). Pēc būtības risinājumu nācās būvēt gandrīz no nulles, analizējot Tildes Jumī pieejamo funkcionalitāti un balstoties uz klientu anketēšanas datiem un iesūtītajiem ieteikumiem. Sākumā plānojām, ka darbu pabeigsim aptuveni divu gadu laikā un tad piedāvāsim klientiem pakāpenisku pāreju uz jauno risinājumu.

Diemžēl jaunā 2018. gada algu likumdošana mūsu plānus pilnībā izpostīja. 2017. gada vasarā analizējot likumdošanas aktus, kas tika apstiprināti, sapratām, ka tos nekādi nevarēsim ieviest esošajā Tildes Jumī. Izmaiņas likumdošanā bija pārāk radikālas, kas nozīmētu pārveidot visu algu aprēķinu Tildes Jumī un līdz gada beigām to izstrādāt, notestēt un ieviest nebija reāli paveicams uzdevums. Tāpēc izlēmām jauno likumdošanu ieviest Personālā. Tas gan neatbilda sākotnējai iecerei, atbilstoši kurai pilnīgi pabeigt Personālu bija plānots tikai pēc gada, 2018. gada augustā. Secinājām, ka vienīgais risinājums šajā situācijā ir ieviest jauno algu likumdošanu Personālā un maksimāli attīstīt funkcionalitāti un izlaist to jau šī gada sākumā.

Vai mazāk nekā pusgadā var paveikt darbu, kas ieplānots gadam? Nē, nevar. Tādēļ bijām spiesti izlaist risinājumu Tildes Jumis Personāls ar būtiski ierobežotu funkcionalitāti. Jauno likumdošanu ieviest apgrūtināja arī tas, ka grozījumi likumos tika veikti līdz pat decembra beigām. Piemēram, Ministru kabineta noteikumos Nr. 899 grozījumi tika pieņemti 21. decembrī. Vaicājām arī grāmatvedības sistēmu izstrādātājiem citās valstīs, kāda ir viņu pieredze. Piemēram, Vācijā pat salīdzinoši nelielas likumdošanas izmaiņas tiek ieviestas ar vismaz pusgadu pārejas periodu, lai visas sistēmas varētu paspēt pielāgot.

Janvārī izlaižot Personālu ar ierobežotu funkcionalitāti, apzinājāmies, ka saņemsim reakciju no klientiem, tomēr negaidījām, ka neskaidrību būs tik daudz. Februāra vidū atbalstā vidēji saņēmām 600 e-pasta vēstules dienā, kaut ierasti pienāk aptuveni 100–200 e-pasta vēstules dienā. Atbalstā bija milzīga pārslodze, viens no atbalsta speciālistiem no stresa pat saslima, tādēļ klientu atbalstam piesaistījām visus iespējamos uzņēmuma darbiniekus. Uz jautājumiem pa atbalsta tālruni praktiski nebija iespējams atbildēt, jo e-pasta vēstuļu bija ļoti daudz.

Nu jau Tildes Jumis Personālam ir bijuši 9 jauninājumi, kuros esam uzlabojuši un pilnveidojuši funkcionalitāti. Labā ziņa ir tā, ka esam izlaiduši pirmo risinājumu jaunajā tehnoloģiskajā platformā, kas ļaus mums daudz ātrāk klientiem piedāvāt arvien jaunas iespējas. Protams, Personālā vēl ir daudz lietu, kas ir jāuzlabo, jāpapildina un jāizveido, lai tas būtu tikpat labs un vēl labāks palīgs grāmatvedībā, kāds ir Tildes Jumis!

Atvainojamies klientiem, kuru darba apjoms pieauga jaunā Personāla nepilnību dēļ, bet mums ir prieks, ka lielākā daļa nepilnību ir novērstas vai tuvākajā laikā tiks novērstas. Paldies visiem klientiem, kuri konstruktīvi norādīja uz nepilnībām, – tas mums ļoti palīdzēja ātrāk uzlabot Tildes Jumis Personāls iespējas. Paldies Finanšu ministrijai un Valsts ieņēmumu dienestam par konsultācijām, kā piemērot jaunās likumdošanas normas. Vislielākais paldies mūsu komandai, kas spēja izveidot pavisam jaunu risinājumu nereālos termiņos un izdzīvot šajā saspringtajā periodā!

 

Ar cieņu
Viesturs Slaidiņš
Tilde, SIA Uzņēmumu vadības risinājumu attīstības vadītājs


Atpakaļ